چشم های زیبای من

ورزش های چشمی - درمان طبیعی نزدیک بینی چشم

چشم های زیبای من

ورزش های چشمی - درمان طبیعی نزدیک بینی چشم

ورزش های چشمی برای چشم چی هستند؟

سعی کردم برنامه ای برای بهبود دید و ورزشهای چشمی در وب پیدا کنم اما متاسفانه هیچ کدام رایگان نبود.

مطلب پایی را از وبسایت ویکی هو و لینک زیر ترجمه کردم

لینک منبع


ورزش های چشمی برای چشم چی هستند؟

همه میدانیم که برای آنکه تا بدنمان را فیت و مناسب نگه داریم انجام فعالیت ها و برنامه های منظم ورزشی مهم است. اما آیا میدانید که میتوانید چشمانتان را هم ورزش بدهید؟ ورزش های چشمی برای قویتر کردن ماهیچه های چشم، بهبود فرایند تمرکز، حرکات چشم ها و تحریک مرکز دیداری مغز طراحی شده است. اگر چه مدرک ثابت شده ی علمی وجود ندارد که نشان دهد ورزش های چشمی بینایی را بهبود میدهند این ورزش ها به شما کمک میکنند تا با مشکلات چشمی موجود مقابله کنید و سطح بینایی فعلی خودتان را حفظ کنید.

1 با بینایی سنج خود در رابطه با ورزش های چشمی مشورت کنید. داده های علمی واضحی وجود ندارد که نشان دهد   ورزش های چشمی بینایی شما را بهبود میبخشد وجود ندارد. بنابر این قبل از انگه ورزش های چشمی را انجام دهیدَ،  ایده ای خوبی است که تمرین های چشمی حرفه ای توسط بینایی سنج انجام شود. سپس بینایی سنجتان میتواند بگوید که چشم شما چه مشکلاتی را دارد.قبل از انگه ورزش های چشمی را انجام بدهید از بینایی سنجتان بپرسید که ایا این ورزش های چشمی برایتان مفید است یا خیر.

  • به خاطر داشته باشید که ورزش های چشمی مشکلات مانند نزدیک بینی، پیر چشمی ، استیگماتیسم را حل نمیکنند، بیشتر بینایی سنجان به این حرف که ورزش های چشمی میتواند باعث شود تا بدون استفاده از عینک به راحتی ببینید در تردید و شک میبینند.
  • اگر شما شرایط ویژه ای نداشته باشید که استفاده ی طولانی از چشمانتان را تشدید کند ، انجام این ورزش ها هیچ گونه ضرری برای شما ندارد. اما اگر مشکلاتی جدی از جمله کوری یکی از دو چشمان، آب مروارید و یا آسیب دیدگی قرنیه دارید از انجام این ورزش ها خودداری کنید.


چشمانتان را با کف دست پوشاندن. انجام این ورزش تحریک چشمان و مغزتان را کاقش میدهد. چشمانتان را ببندید اعمال فشار نور بر آنها موجب میشود تا اشک در سرتاسر چشم پخش شود و چشمان استراحت کنند.

  • به راحتی بر روی یک صندلی بشینید. دستانتان را به یکدیگر بمالید تا گرم شوند.
  • چشمانتان را ببند و با کف دستانتان آنها را بپوشانید. از اعمال هر گونه فشار بر گود چشمانتان دوری کنید. شکاف بین انگشتان و بین بینی و کف دست باید کاملا پوشیده باشد.بینی تان باید به اندازه کافی آزاد باشد تا به راحتی بتوانید نفس عمیق بکشید.
  • مطمئن باشید هیچ نوری از بین شکاف انگشتانتان و لبه ی کف دستان با بینتان وارد چشمتان نمیشود. نور از فرایند استراحت کردن چشمان جلوگیری میکند. تاریکی عمیق را تصور کنید و به آن تمرکز کنید.
  • به آرامی نفس عمیق بکشید ، به رویداد های آرام فکر کنید، مثل یک ساحل خالی، یک دریاچه ی شفاف، یا یک کوه زیبا. زمانی که چیزی را جز تاریکی ندیدید به آرامی دستانتان را بردارید.
  • این ورزش را برای سه دقیقه یا بیش تر تکرار کنید.

3 ماساژ چشم ها. این ورزش باعث میشود تا جریان خون درون چشمان و صورتتان بهبود یابد و چشمهایتان برای ورزش آماده شوند.


  • اعمال فشار سرد و گرم: حوله ای را در آب گرم خیس کنید، و حوله ای را با آب سر خیس کنید. حوله ی آب گرم را بر صورتتان بگذارید، مطمئن شوید که کابروهایتان را میپوشاند. پلکها و گونه هایتان را ببندید. بعد از سه دقیقه حوله ی آب سرد را به جای حوله ی آب گرم بگذارید. این کار را تا هر قدر خواستید تکرار کنید. در آخر حتما با آب سرد این کار را به پایان برسانید. تناوب دما موجب انقباض و انبساط عروق میشود و همچنین تغیرات فیزیولیژیکی موجب میگردد تا صورت و پوست اطراف چشم شما برانگیخته شود.
  • ماساژ کامل صورت: حوله ای را در آب  گرم خیس کنید. حوله را به گردن پیشانی و گونه هایتان بمالید. سپس چشمانتان را ببندید و  پیشانیتان را بمالید
  • ماساژ دادن پلک ها:  دستانتان را خوب بشویید چشمانتان را ببندیو  با انگشتانتان به صورت دایره ای  چشمانتان را به مدت یک تا دو دقیقه بمالید. دقت کنید که تا میتوانید فشار بسیار کمی را بر چشمانتان وارد کنید. فشار کم  به تحریک چشمانتان کمک میکند.

پایان بخش اول: آماده سازی چشمان برای ورزش

برای مشاهده ی کلیپ و تصاویر به منبع اصلی مراجعه کنید




بخش دوم : ورزش دادن به چشمان


1 تقویت چشمان برای  تمرکز بر دور و نزدیک : این ورزش به تقویت ماهیچه های چشمتان کمک میکند و باعث میشود تا سطح دید فعلی تان را حفظ کنید.

  • در جلوی یک دیوار خالی بر روی یک صندلی بشینید و یا بایستید. انگشت شصتتان را در حدود ده اینچی از صورتتان نگه دارید و به آن تمزکز کنید. همچنین میتوانید به اشیایی که در فاصله ی 5 تا ده فوت از شما قرار دارند به مدت ده تا پانزده ثانیه تمرکز کنید.
  • سپس بدون اینکه سرتان را بچرخانید به اشیایی که در فاصله ی ده تا بیست فوت ازتان قرار دارد به مدت ده تا  پانزده ثانیه تمرکز کنید.
  • بعد از پانزده ثانیه دوباره از اول این ورزش را تکرار کنید. این ورزش را 5 بار انجام بدهید.

 2  تمرین زوم کردن چشمان: این یکی از تمرین های ورزشی خوب برای تمرکز چشمان است. همچنان که به طور ثابت با آن تطابق پیدا میکنید میتوانید از فاصله ی معینی بر روی اشیا تمرکز کنید.

  • بر یک جای راحت بشینید.
  • به شصتتان تمرکز کنید،  سپس شروع به نزدیک کردن شصتتان به خود کنید. تمرکز کنید تا وقتی که شصتتان در فاصله ی سه اینچی از صورتتان قرار گرفته باشد.
  • شصتتان را دوباره دور کنید تا زمانی که بازویتان کاملا کشیده شود.
  • این ورزش را بیشتر از سه بار تکرار کنید. یک بار در هفته
  • این ورزش را میتوانید با قرار دادن یک مداد در جلوی صورتتان و در امتداد بازویتان انجام دهید. سپس به آرامی بازویتان را به بینی تان نزدیک کنید. مداد را با چشمانتان دنبال کنید تا وقتی که دیگر نمیتوانید بر آن بیشتر تمرکز کنید.


 3 تجسمی از 8 را با چشمانتان بسازید: این یک ورزش عالی برای کنترل تمرین حرکات فیزیکی چشم است.

  • در فاصله ی ده فوتی از خودتان یک 8 بسیار بزرگ را بر روی کف  تصور کنید.
  • به آهستگی شکل 8 را با چشمانتان دنبال کنید.
  • چند دقیق یک مسیر را دنبال کنید. سپس مسیر دیگر را دنبال کنید.


  4تمرین ریتم حرکات چشم ها: این حرکات میتواند به تقویت چشم ها و هماهنگی چشم ها با دست ها کمک کند.

  • انجام نوسانات میله ها. نوسانات نوار به  مغز برای تست تمرکز بر اشیای معین و  همچنین به حفظ تعادل و هماهنگی کمک میکند. در مقابل یک حصار ، یک پنجره بسته یا هر چیزی که بینش چند خط عمودی باشد بایستید. بر روی یک شی در طرف دیگر میله ها تمرکز کنید. بدنتان را شل کنید و وزنتان را روی یک پا انتقال دهید. راحت باشید و نفستان را نگه دارید. در حال انجام این تمرین چشمک زدن را فراموش نکنید. این کار را برای دو تا سه دقیقه ادامه دهید.
  • انجام نوسانات فاصله دار:  این ورزش دیدجانبی تان را تقویت میکند. بر یک شی در فاصله ای نزدیک به زمین تمرکز کنید. نوسان کنید، همچنان که برای نوسانت بار گفته شد. از دیدمحیطی همچنان که در نوسانات بار گفته شد این کار را انجام دهید.


 5انجام  ورزش های چشمی به طور فکری و عملی: حرکات چشم در جهات مختلف یک راه خوب برای انجام ورزش های چشمی است.

  • بایستید یا صاف بشینید. مستقیم رو به جلو نگاه کنید.بدون تکان دادن سر به چپ نگاه کنید ، بر آنچه که میبینید تمرکز کنید.  سپس به راست نگاه کنید. سمت چشمانتان را به سمت دیگری انتقال دهید  5 بار.  هر دفعه سه بار این کار را تکرار کنید.
  • بدون اینکه سرتان را تکان دهید به پایین نگاه کنید و بر آنچه که میبینید تمرکز کنید و سپس به بالا نگاه کنید و به آنچه که مبینید تمرکز کنید. این کار را سه بار تکرار کنید.
  • بدون اینکه سرتان را تکان دهید مستقیم به جلو نگاه کنید . سپس به پایین و به چپ نگاه کنید و به آنچه که میبینید تمرکز کنید. سرتان را به طور مورب بچرخانید و به بالا سمت راست نگاه کنید و به آنجه که مبینید تمرکز کنید. به همین شکل مستقیم نگاه کنید و سپس به پایین راست و بالا چپ نگاه کنید. این کار را سه بار تکرار کنید.


6  پایان ورزش ها با ورزش پالمینگ:

همچنان میتوانید به سادگی چشمانتان را ببندید و آنها را در تاریکی نگه دارید. برای چند دقیقه در یک اتاق آرام باشید و اجازه بدهید آنها آرام شوند و استراحت کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد