وبگاه پرسش و پاسخ با دکتر زرین آذر
قبل از ارسال سوال خود لطفا از تکراری نبودن آن مطمئن شوید

 
تاريخ : شنبه سی ام مهر ۱۳۹۰

مهتاب بامدی

باسلام و خسته نباشید . من چشمانم نزدیک بین و شماره چشمان یکی 75% و دیگری 1 است شما فرموده بودید باورزش چشم میتوان شماره چشم را کم کرد آیا این واقعا صحت دارد ؟ اگر من از امروز شروع به ورزش چشم کنم بعد از چند ماه اگر هر روز ورزش چشم را دنبال کنم کلا چشمانم خوب میشود؟ طوریکه شماره چشمانم به صفر برسد؟ واینکه چند نمونه ورزش چشم را بگویید . چون کتاب چشم دکتر ژاکوب لیبرمن در ایران وجود ندارد باتشکر از شما



مهتاب عزیز

چشمان شما خیلی کم ضعیف هستند. (فقط کمی ضعیف هستند) و احتمال اینکه بدون استفاده از عینک و با ورزشهای مختلف چشم بهبود یابند کاملا وجود دارد .

بله این مسئله صحت دارد که میتوان چشم را با کنار گذاشتن عینک تقویت نمود.

متاسفانه برای من مشکله که از راه دور به شما ورزشها را بگویم . در امریکا افرادی وجود دارن که در زمینه کنار گذاشن عینک تخصص داشته به افراد کمک می کنند به روش طبیعی ضعف بینایی خود را معالجه نمایند  .


دوسه کتاب در این باره هست بعلاوه حداقل یک دی وی دی آموزشی به نام یوگا برای چشم . آیا برایتان امکان دارد که از طریق سابت آمازون این منابع راسفارش بدهید ؟

www.Amazon.com

اگرنه درآینده یادآوری کنید تا چند دستور ورزشی را از روی این کتابهاکپی کرده برایتان بفرستم.


فعلا کاری که می کنید این است که:

عینک را تا حد ممکن یا کلا حذف کنید .یعنی از عینک مطلقا استفاده نکنید مگر در هنگام رانندگی در شب.

تا حد امکان از فوکوس نمودن چشمها بر فاصله های نزدیک خودداری کرده و همواره سعی کنید به دوردستها نگاه کنید .

 اگر مجبور به خواندن یانوشتن یا کار با کامپیوتر هستید هرچند دقیقه یکبار چشم را از صفجه کاغذ یا کامپیوتر برداشته به دوردست نگاه کنید .

ازخیره شدن بپرهیزید.

 از سعی در نگاه کردن بپرهیزید. یعنی سعی نکنید که چیزی را بخوانید یا ببینید . چشمها باید برصفحه کاغذ یا بر مناظر بلغزند و عضلات چشم باید آرام و با کمترین انقباض ممکن باشند . یعنی چشمها و علاوه بر آن فکر و جسم را درآرامش نگاه دارید .


یکی از بهترین ورزشها به نام پالمینگ است بطوریکه کف دودست را به یکدیگر مالش دهید تا تولید انرژی و گرما درآنها گردد . سپس چشمها را بسته و به آرامی بسیار کف دست راست را روی چشم راست و کف دست چپ را روی چشم چپ بطوری قرار دهید که کف دستهامانند یک کاسه کوچک و تاریک چشمها را بپوشانند( کف دستها نباید به چشمها فشار بیاورند . چشمها باید بسته باشند ) کف دستها طوری چشمها را بپوشانندکه کاملا تاریک بوده هیچ راه منفذی برای عبور نور از لای انگشتان یا کناره دستها وجود نداشته باشد .


در عین حال این عمل باید در آرامش کامل و به طبیعی ترین شکل ممکنه انجام گیرد و نه با سعی کردن و بافشار. دستها را تا هر زمان که میتوانید روی چشمها نگهدارید . برخی از افراد ساعتها دست خود را نگه داشته پالمنیگ را ادامه میدهند . پالمینگ را روزی چند بار هر زمان که میتوانید انجام بدهید .


تلویزین تماشا نکنید.

میزان خواندن و نوشتن و کار کردن با کامپیوتر را دراین دوره درمان به حداقل برسانید .

همواره از نور کافی برای خواندن و نوشتن و هنگام دیدن و تماشا کردن استفاده کنید .

اینها اولیه ترین اصول است که میتوانید شروع کنید .


درضمن رژیم غذایی خود را تا حدممکن به رژیم سالم گیاهی تغییر داده روزی دوسه لیوان آب هویج و آب سبزیهای مختلف تازه تهیه شده بنوشید


فراموش نکنید که عینک راباید کلا کنار بگذارید و ازفشار آوردن به چشمها برای دیدن فاصله های دور خودداری کنید . باز هم فراموش نکنید که چشمها باید آرام براشیاء و مناظر بلغزند و نگاه کردن نباید همراه با کوشش و فشار به چشمها باشد .

با من درتماس باشید



ارسال توسط مهسا

اسلایدر